fredag 28 januari 2011

Utlåst från jobbet

Igår hade jag en riktigt bra dag.
Var allmänt irriterad och trött till att börja med.
Fastnade i en gitarr lagom till lunch så min tröja slets sönder.
Hade huvudvärk större delen av eftermiddagen.
Och när jag äntligen får gå hem upptäcker jag att jag är utelåst från min avdelning...
Någon har lyckats larma och låsa dörren, vilket de aldrig gör...
Och givetvis funkade inte mitt larmkort!!
Inne på avdelningen låg: min jacka, mina skor, mina hemnycklar och mina bilnycklar. Allt i tryggt förvar...
Snacka om att jag svor både en och två ramsor.
Lyckligtvis fick jag tag på en kollega till slut, och hon kom och låste upp åt mig.
Då hade jag redan sprungit runt i den iskalla vinterkvällen i mina varma tofflor och t-shirt en stund.
Som tur var kom jag in på skolan igen.
Jag bad mina kollegor att inte låsa och larma ut mig mer iallafall...

Ikväll blir det mat och handboll hos mamma och pappa. Mysigt!
Heja Sverige! Fast det ser väl inte så ljust ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar