måndag 8 augusti 2011

Ensamkväll

Sista dagarna på semestern.
På fredag är det planeringsdag.
Sen är jag ledig tills onsdag nästa vecka., då eleverna börjar.
Har inte varit upp på jobbet på hela sommaren,
brukar titta upp någon gång under semestern,
men inte i år...
Förens idag...
Var tvungen att hämta mina stövlar eftersom
byggplatsen är en enda stor lervälling när det regnat.
Igår råkade jag klaffsa runt i leran och sedan sätta mig och köra Martins bil...
Det var i efterhand ingen bra idé.
Jag åker tydligen på att sanera bilen...
Konstigt egentligen med tanke på hur mycket min sambo verkar gilla att putsa på bilen annars...
Men han kanske inte gillar lera...
Iallafall, det kändes helt ok att gå in genom dörren till arbetsplatsen.
Trodde att det skulle vara ångestladdat,
men det var riktigt kul att se både elever och
arbetskompisar.
På fredag ska vi arbeta med något som kallas TEAM kontrakt och förmodligen är helt värdelöst,
 men det måste göras för att någon politiker kommit på att det ska göras.
Fast det brukar vara ganska trevligt sådana dagar,
kul att träffa alla igen.

I lördags var vi med hela gänget till Västerås och
 firade Mange som fyllt år för... ett tag sen...
Först hade vi lite picknick hos Peter och Linda.
Sedan åkte vi till Arosfortet.
Jag hamnade i ett lag med tre starka karlar (Martin, Peter och Gullan)
så jag slapp göra alla de jobbigt fysiska övningarna,
men på något mystiskt sätt har jag sådan sjuk träningsvärk i typ hela kroppen.
Undrar om man kan få träningsvärk av att titta på någon som tar i?
Isåfall ska jag hedanefter gå på gymmet minst en timme
om dagen och bara... titta...

Har lunchat med Linda idag.
Så kul att träffas.
Har inte setts på, ja, jag tror det är ett år!
Jag är sjukt dålig på att träffa de få vänner jag har!
Det känns som man har koll på allt som händer via Facebook... tyvärr...

Och ikväll är jag själv hemma.
Martin jobbar natt.
På dagarna är han antingen på tomten eller på brandstationen,
och i natt sover han alltså på station.
Jag vet ju att han gör det för vår skull.
Eftersom han tagit ledigt från Bilforum, men jobbar på station
kan han fortfarande jobba med huset utan att förlora en massa semesterdagar.
Men det är fortfarande skittrist att han inte är hemma.
Och som det är nu så kan jag inte göra så mycket mer på tomten utom att koka kaffe,
och jag är inte ens bra på att koka kaffe eftersom jag själv inte dricker...
Jag får sköta markservicen hemma istället.
Imorgon är det tvättstugan, och det är sjukt mycket tvätt!

Ja, då har jag uppdaterat lite.
Jag vet att jag är urusel på att uppdatera bloggen.
Men jag ska försöka bättra mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar