torsdag 18 augusti 2011

Underliga saker

Husbyggandet går vidare.
Nästa vecka gjuter vi, och veckan efter det kommer huset,
eller iallafall brädhögen.
Vi bygger ju lösvirke, så det är inte bara att smacka upp lite väggblock!
Nä, här ska det byggas pinne för pinne.
Vi har lejt in ett snickarlag via Fiskarheden
som ska resa huset åt oss.
De räknar med att det ska ta 9 veckor.
Vi hoppas på det, för i februari måste det vara klart.

Armering av voterna.

Martin armerar för glatta livet.

Armeringsmattorna har kommit på plats på husgrunden.

Armeringsmattor till förbannelse!!



Sen är det så här att vi har fått lite tidspress.
Det är nämligen inte bara jag och Martin som ska flytta in i det nya huset.
Om allt går som det ska så kommer det
dimpa ner en bebis hos oss runt den 16:e februari...
Så ni som sett mig på sista tiden och tänk: "Jaha, hon har slutat med LCHF",
 jag är gravid och får vara tjock!! ;-)

Så nu kommer kanske innehållet i bloggen
enbart handla om husbyggande och gravidsymtom...
Men det står ni väl ut med?

1 kommentar:

  1. Grattis Natalie! vad kul! jag är hemsk nog att jag tänkte lite så att du slutat med lchf, men fasen vad kul att ni ska få en lite kotte! Jag kommer med glädje följa husbygge och bebissnack här!! Kram My

    SvaraRadera