måndag 2 december 2013

Ledig måndag

Ledig med Alfons idag. Vi var en sväng till verkstan så Alfons fick hjälpa Martin och laga lite bilar. Sen vart det Rusta för att köpa en stjärna till Alfons rum. Förra julen hade han ju inte eget rum, och då blev det aldrig någon stjärna köpt. Men nu står det en i hans fönster också. Passande eftersom han just nu älskar stjärnor! 
Nu sover han en stund och på eftermiddagen ska vi åka och vaccinera oss. Det är Hepatit vi ska vaccinera oss mot. Jag är vaccinerad mot den ena sorten av hepatit, den sprutan tog jag när jag var gravid, och då fick man bara ta den ena. Så jag antar att jag ska få den andra idag. Och Alfons ska få mot både A och B.
Får se hur det går. Alfons förra husläkare skrämde ju skiten ur honom så han är ju livrädd för allt vad läkare heter...
Ikväll tänkte jag testa att springa en runda, halsen känns bra, så det borde gå. Men jag har inte rört på mig på typ 2 veckor förutom en promenad...
Däremot har jag ätit desto mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar