onsdag 13 april 2011

3 april - Mot Hawaii

Vårat plan skulle lyfta vid 13.00, men vi tog det säkra före det osäkra och åkte tidigt.
Vi visste ju inte hur långt det var till flygplatsen, vart biluthyrningen låg eller hur vi skulle ta oss till rätt terminal.
Så vi åkte vid 7.30...
GPS:en visade att det skulle ta 30 min... Och det gjorde det.
Hittade raka vägen till AVIS, lämnade ifrån oss bilen.
Vart hämtade av en AVIS buss som skjutsade oss till vår terminal.
Så vi var incheckade och klara vid 8.30.
Och planet gick 13.00.
Snacka om att vara ute i god tid.
Flygresan över till Hawaii kändes som den längsta flygningen på hela resan, men vi hade som tur var ingen turbulens.
På Oahu, som ön heter regnade det, men det var varmt. Det slutade dock att regna när vi kom till hotellet.
Vårat hotell var riktigt fint, ett Hilton hotell som låg ett kvarter från stranden.
Vi bodde på 20:e våningen, perfekt för mig som inte ens vågar mig upp på en stol.
Jag satt på golvet innanför dörren hela vistelsen.
Förutom en kväll, då jag var lite kaxig efter någon Smirnoff Ice, då gick jag ut och satte mig i ca 3 sekunder.

Utsikten från vårt hotellrum.
Det första vi gjorde var att äta så klart, det känns som att hela resan gick ut på att äta.
Vi åt super goda hamburgare på en restaurang nere vid stranden.
Tvärs över gatan från restaurangen låg något som hette "Yogurtland". Där fick man gå in och ta en bägare, hälla i så mycket mjukglass man ville ha, det fanns massor med smaker.
Sedan fick man välja topping, det fanns allt från vanligt strössel, jordgubbar, brownies till gummibjörnar och annat godis. Sen fick man väga bägaren och betala per vikt. Skitsmart!
Vi gick efter det ner och kände på vattnet, ljuvligt!

Waikiki Beach
Det inhandlades en klänning a´la Hawaii, man vill ju passa in!
Även strandmadrasser i bambu och en strandväska köptes.
Nu var vi redo att möta stranden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar