torsdag 14 april 2011

6 april - Hanauma Bay

Vaknade till regn och mulen himmel.
Vi sov lite längre och avvaktade vädret, och det slutade faktiskt att regna.
Så vi bestämde oss för att ta stadsbussen till ett naturreservat som heter Hanauma Bay.

Hanauma Bay.
Det är ett naturreservat under vattenytan.
Vi hyrde snorkelutrustning och gav oss ut.
Jag som inte är så bekväm i vatten började genast att hyperventilera i snorkeln.
Men efter lite övning och några djupa andetag fick jag till slut till det.
Vi simmade runt och kollade lite och jag tänkte:
"Jaha, lite stenar... det var ju kul..."
Då plötsligt uppenbarade sig massor med färgglada fiskar!!
Det kändes som om man var i ett akvarium!

Triggerfish


Tang


Surgeonfish

Butterflyfish


Parrotfish

Så jävla häftigt!!
Det var lite läskigt att simma över hålen i revet, vad som helst kunde ju gömma sig där!
Det är bland det häftigaste jag har gjort!
På vägen tillbaka till bussen träffade vi på lite coola fåglar.
Jag som är näst intill besatt av djur var ju tvungen att fota lite.
Jag fotade till och med en tupp, fast jag är livrädd för dem!





På kvällen satt vi och tittade på ett riktigt åskväder. Jättemysigt och vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar