torsdag 29 september 2011

Folk har ingen hyffs!

Det är konstigt.
När man är gravid, då får folk helt plötsligt
kommentera hur man ser ut.
Jag har fått kommentarer som:
"Är du gravid eller är du bara fet?"
"Är det ingen som har talat om för dig att du är
väldigt stor?"
"Du är väldigt stor för att ha så långt kvar"
"Jag tror det blir en tjej för du är ju så stor runt om"

Alla dessa kommentarer gör mig ledsen,
och jag har börjat fundera på om jag ser konstigt gravid ut.
Jag önskar att jag kunde säga något spydigt tillbaka,
men de är man ju för väluppfostrad för.
Folk har helt enkelt ingen hyffs.

Någonting som piggar upp är iallafall
alla sparkar som jag får av den lille i magen.
Känslan är så svår att beskriva,
det är så härligt!

Men nu ska den här enormt stora, runt om tjocka tjejen
gå och hjälpa sin underbara sambo i köket.

1 kommentar:

  1. Ush so you probably hated me when i thought you were going to have a girl lol
    But i didnt mean that you were fat, is just that the belly wasnt pointing as when its a boy points out very much.
    Hope you dont hate me! hehe

    SvaraRadera