lördag 1 oktober 2011

Disco hiphop freestyle och Ragga

Idag har jag varit på min första barnloppis.
Jag och Jenny tog en drive, först till WGY där det var tvilling loppis.
Jag hittade lite kläder och en bärsele.
Och jag spenderade bara 120 kr.
Känner mig jättenöjd faktiskt!
Sedan åkte vi ut till Sävsta, men där var det mindre bra.
De hade ett konstigt system för att få betala, med nummerlappar.
En del tyckte säkert det var jättesmart, men det passade inte oss.
Så jag åkte tillbaka in till stan för att hjälpa kusin att flytta,
men det vart ändrade planer så jag åkte till idrottshuset
och glodde på handboll ett par timmar istället.
Så nu är jag helt öm i rumpan,
den läktaren är inte gjord för att sitta på, det kan jag säga!!

Kvällen spenderar jag själv då Martin är på
Öl och whisky mässan i Sthlm.
Roar mig med att lyssna på riktigt bra musik och
att lära bebisen hur man dansar
både disco hiphop freestyle och ragga.
Knäpp som dansar ensam hemma i vardagsrummet?
Ja, kanske, men det är förbannat kul!!
Vem vet, kanske får jag sitta på olika läktare runt om i Sverige
och tittade på diverse danstävlingar i framtiden,
precis som min mamma fått göra...
Men jag känner att jag har vissa begränsningar
i mina rörelser numera...
Dels är jag inte 16 längre, och jag har fått en betydligt större mage...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar