lördag 10 november 2012

Hårbekymmer

Har haft lite problem med att hitta ett balsam som funkar.
Hittade ett som var helt ok.
Håret gick att borsta ut, för det är det som varit problemet.
Men det vart så fettigt. Innan håret ens hunnit torka såg det redan skitigt ut.
Men nu har jag hittat ett nytt balsam,
Och hittills så känns håret rent.
Det var mycket lättare att få lite volym i det också när det inte tyngs ner av den feta hinnan.
För övrigt vet jag inte vad jag ska göra med håret.
Trivs med långt hår, men det har en tendens att bli lite tråkigt...
Har testat kort-aldrig mer!
Lugg-för mycket jobb.
Kanske ska testa någon ny färg?
Egentligen är nog problemet att jag är så kass på att styla...
När man har så mycket hår blir det jobbigt att få alla strån att ligga där man önskar...
Kom gärna med tips och råd!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du har ett vackert långt hår Natalie! Det du kanske kan göra är att testa olika snygga flätor som är så otroligt populärt nu. Fiskbens fläta och en massa andra komplicerade flätor. Eller kanske ha i lite produkter som mousse eller så och kanske locka lite lätt med locktång. Jag hoppas du har fantasin att prova dig fram lite då och då. man kan komma på fantastiska frisyrer då. Köp en tidning för inspiration eller sök på nätet. Som sagt du har riktigt fint hår!! kram

    SvaraRadera
  2. Sjukt snygg bild på dig!
    Min frisör tipsade mig om att sluta med balsam och bara köra inpackning (en gång i veckan eller bara vid behov) och sen jag började med detta har det blivit bättre.
    Tror din frisyr skulle bli ännu snyggare om du klippte upp det lite bara. Och när du tvättat det så sprayar du i lite av Toni & Guys saltspray i. Det är mitt förslag i alla fall! :)

    SvaraRadera