lördag 4 maj 2013

Run Nattis, Run!!

 
Precis som My vars blogg jag följer
har jag så jävla svårt att få till löpning.
Och då menar jag att springa om det har
tillkommit något hundfolk på sista tiden.
Jag har försökt så många gånger att börja springa,
men jag tror fan inte att min kropp är gjord för att ta sig fram
i de hastigheterna by it self.
Martin brukar säga att det blir lättare när man
sprungit någon kilometer.
Problemet är ju bara att jag aldrig
tar mig så långt utan att känna döden flåsandes i nacken.
Dessutom kan jag bara springa där det inte finns någon risk
att jag stöter på folk.
Jag tycker själv inte om att hamna i en situation där jag har
svårt att avgöra om jag måste tillkalla ambulans,
så därför vill jag heller inte försätta andra i den sitsen.
För oftast (aldrig) behövs någon ambulans,
även om jag gärna gapar efter en liggandes i en blöt hög
på hallgolvet!
Visst, jag går på en del pass på Friskis,
och nu har jag kommit igång med gymdelen också.
Men det vore skönt att kunna ge sig ut när man vill
och känner för det även om det sistnämnda aldrig inträffar.
För Friskis har ju inte öppet efter mina behov.
Det är väl ingen som vill sitta i receptionen halv tio en fredagskväll,
när min ångest över allt fredagsmys smyger sig på...
Jag vet att det finns möjlighet att springa i grupp på Friskis.
Undrar om man får lära sig någon sorts löparteknik där,
eller om man får använda sin egna,
lite udda, släpande, flåsande (halvt skriande) stil?
Jag kanske skulle testa,
det finns ju trots allt en hjärtstartare i receptionen!!
 
 
Mina träningsskor är iallafall sköna
 


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit efter din statusuppdatering på fb! Älskar att läsa bloggar :) Känner igen det där med löpträningen, har alltid hatat det! Men fick lite tips på intervallträning och efter att ha testat det så är min inställng åtminstånde att det känns okej att ge sig ut på en runda :)
    Jag vill också helst springa där jag inte riskerar att någon ska se mig :) Gröngarnsåsen (uppe på toppen) är bra då tycker jag och nära för oss Gröngarningar!

    Ps. Snygga dojjor!!!

    Kram Sofia (Grannen på Golfgatan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag som är mörkrädd kan ju springa där nu på sommaren!! :-)

      Radera
  2. Å än en gång är vi lika! Jag skulle så gärna springa nen detnör verkligen inte min grej.
    Jag vill gärna läsa! Fridam_n@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. har de en löpgrupp på Friskis? vilken tid?? Jag vill ju lära mig att springa som sagt! Jag tycker också du ska skriva om öppettider på Friskis för jag är också besviken på deras tider, vill gärna ha till 22. varje kväll för jag jobbar ju ganska så mycket.

    SvaraRadera