söndag 27 december 2015

Då var julen över

Vi har haft en jätte mysig jul och jag känner sådan tacksamhet att vi har så fina familjer runt oss.
Barnen har fått oerhört fina julklappar. Alfons favorit är Sheriffen från filmen Bilar. Ja, allt som är på 4 hjul blev favoriter egentligen. Och nu på morgonen har hela familjen legat framför tvn och tittat på Bilar 2. Himla häftig film faktiskt!
Tildes favorit blev en nallebjörn som hon släpar med lite överallt. När hon får syn på den lyser hela hon upp. Härligt att se!

Känns skönt att julen är över för jag har varit så extremt stressad inför den. Min strävan att barnens jul skulle bli perfekt höll på att ta knäcken på mig. Till nästa jul ska jag dra ner på tempot och kraven!! Jag ska köpa en julbok, en sån där man skriver recept och saker som hör julen till och där ska jag skriva på första sidan: ta det lugnt, det blir jul ändå!

Idag tar vi en lugn hemmadag.
Det kommer någon och köper gamla köksbordet. Vi köpte nytt när vi tog in kökssoffan.



Ikväll blir det hämtpizza. Jag som inte är så förtjust i julmat är så trött på allt vad julbord heter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar