måndag 28 december 2015

En man som heter Ove

Ok, filmen var bra, men inte lika bra som boken. Det är väl så det brukar vara?
I boken är det mycket mer humor. Eftersom boken är rätt tragisk så blir ju filmen ännu mer tragisk när hälften av humorn är borta.
Men den är tänkvärd.
Och absolut sevärd.

Vi åt jättegod mat på Stationen. Jag åt enhamburgare med ägg. Det är så jag gör mina hamburgare hemma också, men den här var klart bättre än mina!
Till efterätt en chokladpannacotta som jag är grymt sugen att testa till nyårsafton. 
Sen blev det obligatoriska popcorn som jag obligatoriskt hällde ut på golvet... 

Det var kallt när vi gick från bion och jag har börjat märka ett samband med när jag fryser och njurvärk. Det blir väl så när jag spänner mig. Det brukar gå över om jag bäddar ner mig varmt, så det ska jag göra nu. Alfons har precis somnat så nu är det min tur att möta John Blund tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar