tisdag 29 december 2015

Gråa små strån

Det får nog komma lite mer snö faktiskt. Först var vi till backen bakom lasarettet, men där var det mest gräs. Jag fick dra Tilde nedför, annars stod pulkan helt still.
Så vi åkte till Skolparken. Det var visserligen inte mer snö där, men desto mer lutning så där kunde iallafall Alfons åka bob. Tilde vågade vi inte släppa där, men hon var nöjd i vagnen.
Alfons fick testa varm saft för första gången och det gick hem! Mysigt att sitta i backen så där och fika med sin lilla familj.

För övrigt så tror jag att jag kommer bli tokig på 4-års trots och 11-månaders gnäll! Undrar om jag kommer passa i grått hår, för de grå stråna borde komma när som helst...
Tilde har en tand på g, och man skulle kunna tro att tanden växer ut ur rumpan på henne eftersom hon absolut inte kan sitta själv någonstans utan måste sitta på min höft hela tiden.
Jag är helt snedbelastad!
Och medan T,s tänder växer ut så håller Alfons öron på att trilla av, för han hör ingenting av det man säger för tillfället.
Emellanåt känner jag för att krypa ihop i fosterställning, gunga lite fram och tillbaka och då och då ropa små "koko"...

Ikväll blir det garanterat choklad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar