torsdag 10 februari 2011

Släktband

Ikväll har jag varit och gratulerat min kära morfar som fyllde 81 år. Han är väldigt pigg. Skönt att han är på benen igen efter sin knäledsoperation. Jag har typ världens gulligaste mormor och morfar. När man är "ensambarn", dvs man inte har några syskon
så känns det viktigt att man har kontakt med den släkten man har.
Därför tycker jag att det är så tråkigt att jag inte har kontakt med mina kusiner här i Sverige. Vi kusiner på pappas sida är typ jämngamla allihopa, vi skulle kunna ha jättekul ihop. Men efter massa tjafs med min farmor har vi lixom tappat all kontakt. Vi hälsar på varandra när vi möts, men mer är det inte.
Tycker det är så synd. Visst, jag kommer inte överens med farmor, men det borde ju inte påverka oss kusiner... Om någon av kusinerna läser detta: Vore det inte kul med en kusinträff? Hör av er isåfall!

Jag har upptäckt ett mystiskt fenomen med min bil. Det slocknar gatlyktor när jag åker förbi. Spelar ingen roll vart i stan, de slocknar lite här och där, precis när jag åker förbi... Mysko... Jag har en magisk bil.

Jaha, och Martin ringde nyss och talade om att han blir sen ikväll. Skulle mecka med någon bil och hade fått larm mitt i alltihop. Så när han är klar med larmet måste han tillbaka och mecka. Känns som om han inte kommer komma hem förens i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar