onsdag 28 december 2011

Karta och kompass

Har sovit som en kratta i natt.
Det har bökat runt i magen, spänt och gjort riktigt ont.
Imorse hos barnmorskan fick jag svaret varför...
Bebisen har gjort en dubbel Mollbergare och ligger
nu med huvudet upp bland magsäck, lever och galla...
Och rumpan nedåt.
Och jag som tyckte det var obehagligt
att ha en rumpa bland alla organ,
men det är ingenting mot att ha ett huvud där.
Att bebisen dessutom tror att att den är
tjuren Ferdinand och ska stångas hela tiden
gör ju inte saken bättre!
Det är visserligen 7 veckor kvar,
så den har ju lite tid på sig att vända tillbaka.
Annars blir det till att skicka in karta
och kompass...

För övrigt börjar det märkas att
man blir tyngre och tyngre.
Jag kan bara sova på sida numera.
Att sova på mage är ju förstås
helt uteslutet.
Att sova på rygg innebär en oerhörd
känsla av att drunkna i sina egna
inre organ.
Så det blir till att sova på sida.
Men då vaknar jag med jämna
mellanrum av att hela den sidan
som är underst har somnat...
Då är det "bara" att rulla runt och
se till att den andra sidan också somnar.

För tillfället är det kaos hemma hos oss.
Jag har börjat packa flyttkartonger.
Vi ska försöka få undan lite kartonger,
så att vi åtminstone kan ha plats för
en spjälsäng.
Man vet ju inte, en del barn väljer ju
att titta ut lite för tidigt.
Fast våran skulle bara våga, innan
den vänt på sig!!
Så ikväll ska vi åka och inhandla en säng
till den lilla krabaten.
Sen tror jag att vi har det mesta
som behövs faktiskt.

Men i huset händer det grejjer!
Typ hela köket är monterat!
Och det blir så jävla bra!!!
De här bilderna är från första monteringsdagen.
Det kommer nyare bilder inom kort!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar