söndag 11 december 2011

Vädjan till allmänheten

Det slog mig igår att snart är det bara två månader
kvar innan vi är tre stycken i vår familj.
Börjar tycka att det är lite småjobbigt
att vara gravid nu.
Har gått upp ca 25 kilo, och det
känns i fötterna om inte annat...
Det känns inte som om det kommer komma
någon bebis innan mitten av februari
iallafall.
Jag tror nämligen att h*n är på väg upp
genom halsen för tillfället.
Och om det inte är så att
jag haft boken upp och ner
så har jag förstått att
det är inte åt det hållet
bebisen ska komma ut.
Men jag har börjat fundera mycket
på förlossningen och allt runt omkring.
Till att börja med: Vad gör jag om
Martin är på larm när det är dags?
Han hade larm sent i går kväll,
och genast när han slagit igen dörren
så var jag helt övertygad om att
nu var det nog dags att föda...
Att åka med på alla larm fram tills att
det är dags känns inte som en aktuell plan.
Jag skulle nog inte vara ett uppskattat inslag
i en brandbil just nu.
Jag skulle sinka deras tidsgräns med bra mycket
eftersom de skulle få lov att använda hävaren
för att få in mig i bilen...
Nej, istället får jag gå ut med en vädjan
till allmänheten:

"Nedbränning av hus och alla sorters
trafikolyckor undanbedes vänligen men bestämt
mellan 11/12-2011-29/2-2012
i Enköpings kommun med omnejd."
Med vänliga hälsningar
Natalie Malmros Ahlin

3 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att en förstagångsförlossning oftast tar ganska lång tid! ;-) Tror nog att Martin både kan släcka bränder och komma i tid till förlossningen. Annars kan det ju vara rätt skönt att ha mamma eller någon annan som stand in tills han hinner dit.

    SvaraRadera
  2. Känns skönt att höra! Kram N

    SvaraRadera
  3. Alla förstagångsförlossningar tar inte tid...
    Men jag tror och hoppas att det löser sig när det väl är dags så att Martin får vara där med dig.
    kram

    SvaraRadera