måndag 5 december 2011

Julterapi?

Börjar på allvar fundera på
om det är något fel på mig.
Som man kan läsa i tidigare inlägg
så har jag plötsligt börja gilla julen.
Men det börjar gå till överdrift.
Jag har som många vet
aldrig druckit varma drycker.
Och de som känner mig väl vet att
jag absolut inte dricker glögg
för det är skitäckligt.
Gissa vem som går runt och
är lite små sugen på varm glögg
mest hela tiden?
Och julmust har jag heller aldrig
varit något större fan av.
Men nu ska jag dricka det hela tiden.
Men det som kanske oroar min sambo mest
är att jag varje morgon lyckas pallra mig
ur sängen i tid... för att se julkalendern...
Till och med på helgen sitter jag som gjuten
framför tv:n lagom till kalendern.
Undrar om man kan gå i julterapi?
Fast jag trivs med mitt nya juliga jag.
Jag har väl aldrig varit så lugn och harmonisk
som jag är nu.
Har inte slagit sönder något porslin på
jag vet inte hur länge...

1 kommentar:

  1. Tror inte du kan bli botad utan passa på och njut för det är ju så att när man blir förälder så blir julen mer värd än tidigare och man uppskattar den på ett helt annat sätt, så jag tror att du fått lite försmak på hur mysigt de kan va :)
    God Jul på er 3 / kram

    SvaraRadera