måndag 9 april 2012

Nej tack, jag ska inte ha några påsar, ungjävel!

Idag knackade det på dörren.
Jag gick och öppnade och där stod två
små tjejer i 8 års åldern.
De ville sälja plastpåsar.
Jag tackade vänligen nej.
Jag hade Alfons på armen
och de började genast ställa frågor
om vad han hette och hur gammal han var
och liknande frågor.
Den ena flickan vart väldigt upprymd
när hon fick höra att Alfons var namne
med hennes katt...
Den andra flickan såg väldigt fundersam ut.
Och efter ett tag så sa hon:
"Du... Är det inte väldigt konstigt
att även fast man fått ut bebisen
så är man fortfarande lika tjock?"
Pedagogisk som man är fick hon en jättebra
pedagogisk förklaring på det fenomenet.
Innerst inne fick hon den mindre
pedagogiska versionen:
"Nej tack, jag ska inte ha några påsar... ungjävel!!!"
Nej, jag skoja bara.
Hon menade inget illa.
Jag skrattade riktigt gott när jag stängt dörren.
Alfons tittade väldigt undrande på mig.
Men faktum är att när jag provade jeans
förra veckan på JC
och böjde mig framåt samtidigt som jag
råkade titta i spegeln så var
den spontana reaktionen:
"Vem fan har hängt en ICA påse på min mage?!!"
Så nu är det en jädrans promenerande om dagarna.
Satsar på att kunna gå på Fuego snart.
Hoppas att jag ska kunna svänga på höfterna snart igen,
just nu känns det som om de sitter fast.
Och jag har börjat dregla efter graviditeten.
När jag sover blir min kudde helt blöt!
Man skulle kunna tro att jag fött barn
genom munnen med tanke på
hur slapp i kinderna jag är...
Imorgon blir det promenad med Sophie och Jenny
och lilla Stina och Casper!
Nu ska jag ta min nybadade son, ge honom mat
och hoppas på att han sover lika länge som igår kväll:
7 timmar... i sträck!
Förmodligen var det en engångsföreteelse.
Men jag är som en groda.
Jag lever på hoppet!

1 kommentar:

  1. Haha. Jag har också börjat dregla. Jag skäms över det och min kille retas jättemycket.
    8-åringar kan vara så roliga. Vi hade besök av en förra veckan som sa (när hon fick syn på Iva)
    - men oj så konstig hon ser ut. Hon är helt röd ju! Och... Lite vit också. Haha.
    Och hon syftade på Ivas ansikte som då var tomatfärgat förutom de vita hudflagorna som såg ut som om hon hade mjäll i ansiktet. Nu är det bättre. Jag provade smörja med lite olja.

    SvaraRadera