söndag 1 april 2012

Vårfin

Shoppade vårkläder till Alfons i fredags.
Det vart en vårjacka och ett par tygskor.


Har haft en jättebra och mysig helg.
I fredags var vi till Marcus, Sanna och söta lilla Tuva-Li.
Det är så himla kul att Alfons och Tuva-Li
är så nära varandra i ålder.
Det skiljer ju bara några veckor på dem.
Dom kommer få så himla kul ihop!
Det är ungefär som min kusin Kenny och jag,
det skiljer en månad på oss,
och vi har haft massa kul medans vi växte upp.
Igår var vi på landet hos Martins föräldrar.
Också supermysigt.
Idag startade vi med en sovmorgon för min del.
Martin och Alfons kom in och väckte mig
vid halv 8 tiden.
Sedan somnade dem om,
och jag gick upp.
Snacka om skiftbyte...
Sen vart det en lång promenad i blåsten.
Eftermiddagen spenderades med att putsa fönster
och allmänt röja hemma.
Nu har vi precis ätit jättegod rostas med klyftpotatis
och svampsås.
Dessutom kunde jag för första gången
sedan maj/juni njuta av ett glas vin.
En av fördelarna med att inte amma faktiskt.
Alfons var superduktig och somnade
i sin säng alldeles själv!
Nu sover han som en stock!
Och snart ska vi nog göra detsamma.
Man har ju inte så sena vanor längre...


2 kommentarer:

  1. Fast man kan dricka 2 glas vin när man ammar, det är livsmedelsverkets rekomendationer. Alkoholen i bröstmjölken blir densamma som i blodet. Så har man druckit så att man har 0,02promille i blodet så är det samma som i bröstmjölken och alltså obetydlig.
    Rekomendationerna gäller Mest för att man inte ska hantera ett spädbarn om man druckit mycket. Därför kan man säga att rekomendationerna gäller alla som ska hålla i den lille.

    SvaraRadera
  2. Nu lär jag "viktig", haha, det var inte meningen. Jag ville bara berätta det, för det här med att man inte ska dricka vin när man ammar är nåt som gärna tystas ner eftersom det är oerhört praktiskt att mamman inte dricker vin.

    SvaraRadera