måndag 23 april 2012

Natalie VS PRO

Innan jag fick barn hände det aldrig att
jag befann mig på affären innan lunch.
Och absolut inte innan 10.
Så jag har ju aldrig tidigare upplevt
hur det är att ha kapplöpning
med 2000 pensionärer på Coop.
Det är inte den roligaste upplevelsen
när man tagit sig nästan hela vägen
nedför en varugång med barnvagnen
och precis i slutet viker det in en liten
gumma med rullator och
ställer sig mitt i gången
och börjar metodiskt gå igenom
ketchup priser.
Både blind och döv är den lilla gumman.
Jag har en illröd vagn, men den ser hon inte.
Och jag harklar så där lagom irriterat,
men, nej, hon är helt omedveten
om min existens.
PRO borde dela ut skyltar som det
står: "BRED LAST"
som de kan hänga på rullatorerna.
Så man får vända vagnen och skynda sig
fort som fan nedför gången
åt andra hållet
och hoppas att det inte viker in någon
allierad med gumman från andra hållet.
För rent praktiskt är det inte så lätt att
klättra i ketchuphyllan med en 2 månaders bebis.
Alfons har ju inte lärt sig att klättra än...
Lite fascinerande är det dock att se
hur otroligt pigga i benen
alla 80 +are när de börjar närma sig kassan.
Man går där i lugn och ro och tittar på diverse saker.
Mest tittar man i chokladhyllan,
och önskar att man vore 15 kilo lättare.
Plötligt upptäcker man ett lätt vinddrag bakifrån.
Ganska snart märker man att man blir omsprungen
av både den ena och den andra.
Ja, då har pensionärerna på Coop upptäckt
att jag börjar närma mig kassan,
och då blir det minsann fart!!
Först till kassan vinner!!!
Jag kan meddela att jag inte vann någon tävling.
I slutet av chokladhyllan stod det
en liten gumma och läste prislappar
på en påse Marianne kolor...


4 kommentarer:

  1. Självscanna! och gå inte dit den 20-25 då pensionen delas ut!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Allt du skriver om har sån härlig twist. Underbart!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag har utmanat dig på 11 frågor. Kolla in: http://vargdrommar.blogspot.se/2012/04/utmaning.html

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du ska svara här på din blogg. Kolla hur Hanna gjort:
    http://hemkarahanna.blogspot.se/2012/04/utmaning-fran-vargdrommar.html

    SvaraRadera