torsdag 14 februari 2013

Baka baka liten kaka...

Nu har jag tagit ett beslut ang mitt pluggande.
Jag skjuter upp det till hösten då jag förhoppningsvis har mer tid,
då jag hoppas kunna jobba 50 %.
Och om Alfons då är på dagis, så har jag möjlighet
att sitta hemma på dagarna och plugga i lugn och ro.
Istället för att sitta sent på kvällarna som det är nu.
Det funkar inte att jobba 60% och vara föräldraledig 40%,
det är ju liksom 100% jobb bara det.
Att sedan sitta när man är som tröttast på dygnet och
försöka banka in information i huvudet,
när man dessutom har koncentrationssvårigheter...
Nja, det var nog ingen bra idé.
Jag har varit så stressad och mått så dåligt sista veckorna.
Det har känts som om jag är på väg in i en depresion,
och det vill jag verkligen inte!!
Been there, done that...
Och Alfons är bara liten en gång,
Jag vill inte vara en trött, tjurig, ledsen mamma.
Jag vill orka leka med honom, ha tålamod när han är gnällig.
Så nu får det bli så här.
Visst finns det ett visst mått av misslyckandekänsla,
men jag får försöka svälja min stolthet.
Alfons går först, så är det ju bara!

I helgen är det kalas!!
På måndag blir trollet 1 år!
Helt galet vad tiden har gått fort!
Jag har bakat vaniljbullar, och en del brysselkex som ser förjävliga ut.
Ikväll blir det muffins, och om jag orkar blir det choklad bollar i helgen,
men det får vi se...
Tänk att för ett år sedan exakt satt jag och var helt övertygad
om att det var IDAG som Alfons skulle komma.
Han var ju beräknad till just alla hjärtansdag,
och lite lätt autistisk som man är, var jag ju helt övertygad
om att det skulle bli så.
Men han drog ut på väntan i fyra dagar...
Förmodligen skulle han "bara"... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar