fredag 1 februari 2013

Härliga fredag!

Träningsvärken från helvetet huserar i min kropp för tillfället.
Visst, det är skönt att känna att kroppen jobbat. Men det är skitjobbigt när man har en snart 1åring som minsann struntar fullkomligt i att hans mamma behöver bärgas ur sängen på morgonen...

På förmiddagen blev det en skön promenad i solen.
Alfons sov hela rundan, tack och lov!
För att ha en vaken Alfons i vagnen är en mindre kul upplevelse.
Om man frågar Alfons själv, så skulle han förmodligen svara att just vagnsåkning skulle man kunna introducera som en tortyrmetod i krig...

Efter det tog jag en dusch och passade på att skura duschen, medan Alfons glatt hejade på från gåstolen.
Jäkla praktisk sak att ha honom i när jag ska duscha. Han kan inte ramla och kommer heller inte åt allt för mycket saker.

Jag har hunnit med att dammsuga och skura golven, städat båda badrummen.
Dessutom har jag bäddat rent i vår och Alfons säng.
Känns som en produktiv dag!

På eftermiddagen kom mamma, mormor och morfar förbi.
Det är så härligt att se hur mormor och morfar blir massa år yngre när de leker med Alfons.
Mormor KRÖP runt på golvet och lekte tittut med honom. Inte ens jag kan krypa på knäna liksom!!

Ikväll har jag varit och dansat Fuego. Så underbart att få dansa!!!

En bra dag, fast Alfons varit ganska gnällig.
Jag har känt mig som en skitdålig mamma, för så fort jag sagt nej, eller han inte fått som han vill har han blivit ledsen och ropat efter "pappa".
Speciellt när vi tittat på Babblarna och det är dags att stänga av.
Vart ledsen och tänkte att det gick fort för honom att göra pappa till favoriten.
(Även om jag tycker det är kul för Martins skull, så känns det som han "glömde" mig fort.)
Men Martin berättade att när jag var och tränade så tittade de på Babblarna och när Martin stängde av började Alfons gråta, ropa "mamma" och krypa mot ytterdörren.
Det är otroligt vad fort de lär sig hur man ska "spela" korten!

Idag har Alfons lärt sig att låta som en indian by the way!

Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Nej men oj! Vilken smart liten kille ni har! Det där tror jag är exeptionellt tidigt. Iva har inte ens börjat säga mamma och pappa. Allt hon säger är "oj oj", haha.

    Vore så kul att få träffa er nån dag!!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att antingen så är barn tidigare med talet, eller tidigare med det motoriska. Och Alfons har inte direkt varit smidig. Han satt, kröp och nu börjar gå senare än de flesta av sina jämngamla. Men däremot så har han "snackat" länge! Jag är hemma med Alfons torsdagar och fredagar, hur pluggar du?

      Radera