måndag 7 oktober 2013

Min helg

Helgen har varit toppen men intensiv.
Martin jobbade dygn i lördags så jag och Alfons fick reda oss själva.
Det gjorde vi genom att leka massor och baka sockerkaka.
I går var jag och Sophie på UnderBara Barn-mässan.
Jag blir helt snurrig i huvudet av allt folk, men det fann jättemycket fint att titta på.
Jag köpte en Babblarna-bok, badolja och hudlotion.
Hittade Kiss och Bajs-figurerna, så de slog jag till på. Jag tycker de är häftiga!
 
Efter mässan åkte vi till Skillinge gårdsbutik,
där Nilla dragit ihop ett gäng för shopping och fika.
Så otroligt mysigt, precis vad jag behövde efter en
dag med massor av intryck.
Köpte visserligen ingenting, förutom ett ljus,
som doftar pepparkaka!
Kommer få världens mysigaste julkänslan här hemma!
Jag går redan och tjuvluktar!



 
Tycker att det är så mysigt nu när man kan tända ljus
och lampor på kvällen.
Den här ljuslyktan fick vi av min mormor
och morfar när vi flyttade in,
och det är tänkt att det ska vara en ljuslykta i,
men eftersom jag hade den på golvet från början och
Alfons inte kunde låta bli den,
satte jag i en ljusslinga istället.
Det vart riktigt bra tycker jag.
 
Nu längtar jag så otroligt efter julen!
Tänkte försöka hitta lite tid till att faktiskt pyssla i år.
Lånade Tildas Jul på biblioteket.
Jag älskar de figurerna och har sytt massor av dem förut.
Tänkte att det skulle bli en pepparkake-girlang, kanske...
 
 
Bild från internet
 
Nästa helg har vi inget bokat och det känns jätteskönt.
Då ska vi bara vara!!
Nu ska jag plugga lite inför provet på torsdag.
Kan för mitt liv inte fatta vad f*n Hamlet handlar om!!
Imorgon blir det att sitta hela dagen med en roman analys,
det känns iallafall roligt.
Ha en bra vecka!
 
 
 
 

 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar