tisdag 22 oktober 2013

Ny vecka

Så där ja, då har vi motat ut de sista sjukstugebacillerna ur huset.
Alfons är tillbaka på förskolan och jag sitter djupt försjunken i mina böcker.
Ny kurs nu, engelska. Kändes skitjobbigt i början då det var ett helt annat upplägg än vad det var på svenskan. Alla lärare gör ju på sitt vis, men nu har jag kommit in i det här tror jag.

Jag måste jobba undan en del den här veckan, för nästa vecka är det ju ögonoperationen som gäller.
Operation låter ju så drastiskt, när det egentligen handlar om lite hornhinna som ska slipas bort bara...
Får se hur illa det blir den här gången. Förra gången gjorde de ju båda ögonen vilket resulterade i noll syn ca 4 dagar, men nu när jag ska göra den ena bara så borde det ju gå bättre.
Det lär ju göra lika jävla ont dock, fast liksom bara hälften ändå...
Den här gången ska jag sova med solglasögon på, så att jag INTE petar mig i ögat i sömnen...

Igår var jag hos tandläkaren och fick betyget MVG. Jag måste ha supertänder med tanke på att jag dricker Pepsi typ varje dag, men det syns inte ens på mina tänder.

I natt jobbar M natt igen, det känns som att han gör det hela tiden. Fast jag vet att det inte är så, men jag har börjat tycka att det är så svårt att sova själv...
Alfons har dock kommit på att det är ganska så supermysigt att sova i pappas säng när pappa jobbar, så har jag tur får jag sällskap!

Känner att träningen hamnar efter den här veckan. Mycket att göra, skitväder och Martin som är borta en del kvällar. Hoppas att jag kan gå ut och gå fast jag bara ser på ett öga nästa vecka i alla fall.

Måste läsa vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar