söndag 30 mars 2014

Seg dag

M jobbar dygn och jag får inte igång min dag. Är så seg och omotiverad idag. Alfons och jag har legat och glott på film hela förmiddagen.  Nu har vi käkat köttbullar och Alfons sover en liten stund för han vaknade så tidigt i morse. Jag har dragit fram min cykel så på eftermiddagen blir det en cykeltur! Igår grillade vi korv ihop med Marcus, Sanna och Tuva-Li. Alfons och Tuva-Li röjde i lekparken och vi andra njöt av solen. Nu tror jag nog att våren faktiskt är här! Nu börjar vi få klart planerna på hur trädgården ska se ut, det kommer bli så bra när det är klart!! Jag längtar till jag kan sätta mig på altanen och sola utan att hela grannskapet ska se rakt in...
Även om vi inte är nöjda med resultatet när det gäller altanen så slipper vi iallafall ha något mer att göra med amatörerna som hållt på och kladdat med den... Mitt ordspråk är: kan man inte så ska man inte... Vore något för Allbetong att klura lite på...
Nu ska jag försöka hitta inspiration till kvällsmat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar