lördag 22 mars 2014

Underbara helg!!

Idag har vi röjt både inne och ute. Alfons och jag har rensat i jordgubbs och rabarberlandet. Sen har vi varit och gjort hela lekparken osäker!
Jag har dock känt mig hängig hela dagen. Känns som om jag ska bli tok-förkyld men det bryter liksom aldrig ut! Bättre om det gjorde det och sen var det bra...
Nu blir det lövbiff, klyftpotatis och persiljesmör till middag! Barndomsminnen för mig, det var det bästa jag visste som helgmys när jag var liten.
Det är så roligt när man har barn att få återuppleva saker genom dom! Hur ofta innan vi fick Alfons satt jag och kollade på Bollibompa liksom?!
Nej, nu tror jag att jag går och lägger mig en stund innan maten! Trevlig lördagskväll!
Igår var det Internationella Downssyndrom Dagen, och det firade vi genom att hela familjen drog på sig udda strumpor. För att visa att även om vi är olika har vi lika värde! De flesta på jobbet gjorde likadant, såklart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar