söndag 27 november 2011

Inte långt kvar till jul

Var i Västerås igår med Jenny och shoppade
lite julklappar.
Men mest nöjd är jag med klänningen
jag hittade.
Den funkar både till julbordet, julafton och nyår.
Den funkar både med slimmad midja
och med en stor bebis mage!
Problemet är bara vad jag ska ha för skor.
Har ett par fina stövlar, men det är ju klack
på dem.
Och jag har aldrig varit bekväm med klack, och
någonting säger mig att jag inte
kommer kunna gå bättre i dem nu med
X antal extra kilon på kroppen.
Undrar om en svart finklänning och stödstrumpor
är en snygg kombination??


Idag är det 1:a advent.
Det är inte långt kvar till jul nu.
Och det är inte långt tills jag slutar
att jobba.
Jag har ju jullov, och sedan
har jag fått beviljad graviditetspenning
från terminstart.
Så den 21:a december går jag hem
och sedan kommer jag inte tillbaka på
ett bra tag.
Fast det är klart att jag inte kommer
kunna hålla mig därifrån
så ett och annat besök blir det nog.

Dagen har iallafall tillbringats
i huset.
Martin har farit som ett jehu
upp och ner på stegen upp till vinden.
Och jag har stått och tittat på.
Jag försökte kravla mig upp
på vinden jag också
men jag la ganska fort ner den idén.
På eftermiddagen ska vi åka till IKEA.
Kolla lite på spjälsäng och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar