lördag 5 november 2011

Inte min bästa dag kanske

Idag har jag haft en inte allt för bra dag.
Hade visserligen en skön sovmorgon.
Men efter en dusch och frukost
åkte jag till Västerås för att inhandla en pall.
Jag kommer nämligen inte åt att raka benen
längre, och behöver en pall att sätta foten på...
Iallafall kan jag inte rekomendera
att gå på IKEA gravid, med dunjacka
en lördag...
Jag var helt svettig när jag väl kom ut
med min pall...
Åkte vidare till Hälla
för att kolla på KappAhl.
Jag har nämligen fått ett erbjudande
att om jag handlar där så får jag en body till
bebisen alldeles gratis.
Snål som man är så åker man ju dit...
Väl inne i butiken, där jag precis ska börja
botanisera bland alla barn kläder
går brandlarmet...
Det var ju bara att gå ut...
Fascinerande hur en del människor
reagerar i sådana situationer.
Det fanns folk som vart skitsura för att de inte
fick prova klart sina kläder.
För det är ju jäkligt praktiskt
med kläder som sitter fastbrända på kroppen.
Efter 20 minuter syntes fortfarande ingen
räddningstjänst synts till.
Då bestämde jag mig för att lunch på
McDonalds kunde passa bra.
Åkte Drive Thru:n och parkerade sedan
en bit därifrån.
Hade ganska mysigt där jag satt med
tändningen på och lyssnade på musik
medans jag åt...
Skulle jag ju inte gjort...
När jag skulle därifrån vägrade bilen att starta...
Batteritorsk kallades tydligen det
fenomenet.
Kul. Det är dessutom Martins jourvecka,
så det var ju inte bara för honom
att kvista över.
Det var bara att knäppa upp jackan, puta lite
med magen och börja fråga folk om
någon hade startkablar...
Hittade en vänlig man
som hjälpte mig.
Efter mycket om och men så kunde jag
rulla hemmåt.
Väl hemma i stan upptäcker jag att
det lyser en lampa i bilen...
Sambon upplyser mig om att lampan
kallas för motorvarningslampa...
Har en känsla av att just den lampan
inte är av det positiva slaget.
Känns som om jag hade gjort mig
bättre i sängen idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar