onsdag 30 november 2011

Högfungerande lever bortskänkes

Vår lilla bebis har idag parkerat
sin söta lilla rumpa precis där min
lever borde få sitta i lugn och ro.
Men nej, nu har levern fått en bästis
som vägrar att flytta på sig hur
mycket jag än hoppar runt och trycker på magen.
Jag ska dock inte skryta om mina anatomiska
kunskaper om vart kroppens alla inre organ sitter,
det var faktiskt barnmorskan som upplyste
mig om vad det var som gjorde så förbannat ont.
Har inte kunnat andas ordentligt
på hela dagen.
Har mest gått och flåsat så
arbetskamraterna har väl trott att jag
ska avlida vilken sekund som helst.
Emellanåt har jag önskat att jag hade fått
avlida, iallafall lite grann.
Sitter och filar på en Blocket annons,
kanske någon vill köpa min lever för
en billig penning.
För jag känner inte att jag har plats för
någon just nu...

Var på koll hos barnmorskan idag.
Och fick då reda på att vår föräldrautbildning
vi anmält oss till börjar... imorgon.
Passar utmärkt då jag lovat att
jobba över och Martin har skitmycket att
göra på jobbet...
Jag var helt säker på att den skulle
börja den 14:e.
Men tydligen var det kl 14, inte den 14:e...

Nu sitter jag med en kopp varm
choklad och lyssnar på julmusik
medans jag inser att jag missade kvällens
avsnitt av Arga Snickaren.
Så det blir till att bädda ner sig i sängen
och glo på reprisen i datorn istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar