onsdag 28 mars 2012

Blodbad

Det är blodbad på Basketgatan 1 just nu.
Ännu en sak som ingen upplyst mig om:
Första mensen efter förlossning
är helt jävla galen!
Undrar hur mycket blod man kan förlora
innan man tuppar av?
Får se om jag klarar mig till kvällen.
Varför var det ingen som talade om detta för mig?
Det är ju tydligen helt normalt.
Hade jag vetat hade jag ju kunnat
jagat extrapris på bindor sedan juni...
Det finns en del saker som borde
vara subventionerade för blivande
och nyblivna mammor:

* Toalettpapper
* Bindor
* Fläderblomsdryck
* Ostburgare från McDonalds

Men det är min åsikt det...

1 kommentar:

  1. Usch, jag längtar INTE till första mensen. Nu efter förlossningen har det typ gått åt 10 bindor / dag. Det är inte speciellt ekonomiskt, nej. Haha.
    Smågodis borde också vara subvenstionerade. Jag blir så sugen på det när jag ammar.

    SvaraRadera