onsdag 24 oktober 2012

Bävernylon

Åh, vad intressant det vore att veta vad Alfons tänker!
Undrar om 8 månaders bebisar tänker i bilder,
eller i ord?
Kanske både och...
Ser fram emot när han kan börja uttrycka sig i ord.
Barn kan ju säga och tänka de mest roliga sakerna.
Jag vet själv hur rädd jag var en vinter när jag var 4-5 år.
Jag hade hört mamma prata med min dagmamma
om att hon letade efter en bävernylonsoverall åt mig.
Levde med oron hela vintern!
Jag var så glad när våren kom!!
Jag trodde nämligen att mamma letade efter
en bäverdräkt åt mig...
Såg framför mig den stora platta svansen
och de stora tänderna.
Hade varit så där lagom kul inför polarna...

Jag har beställt nya hjul till vagnen.
De som sitter på nu har verkligen gjort sitt.
De gnisslar, slammrar och slår.
Folk tror säkert att det är bönder i stan som ska tröska.
Men nej då, det är bara lilla jag med min röda fara,
som låter fan!
Så nu längtar jag efter de nya hjulen så jag slipper
skrämma gamla tanter på morgonpromenaden.

På tal om morgonpromenaden.
Har fått mina inlägg till skorna, och det funkar jättebra.
Jag får inte ont alls. Förutom i det kroniska nageltrånget,
men det har ju lixom inte med inläggen att göra.
Så imorse vart det 8 km igen.
Det är superskönt att det funkar.
Och förhoppningsvis ska jag skona mina leder ett litet tag till.
Jag hoppas även att ryggen ska bli bättre nu
när det är lite mer dämpning under fötterna.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att man kan känna igen sig i dina inlägg. När jag var liten och var hos tandläkaren så säger hon till min mamma att de ska lägga sådan där florsalva som smakar banan på mina tänder och det jag hör är bananbajs så jag säger mot dom. Jag vill inte ha något bananbajs på mina tänder. som de skrattade. I övrigt så det där med att röda faran låter, se det som när ungdomarna kör runt med epa i stan, det låter det med ;) Kram Mysan

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha! Bävern... : )

    Vad skönt att inläggen funkar så du slipper ha ont! Måste vara en fantastisk känsla : D Det blir säkert bättre i ryggen också... fan jag skulle nog också behöva inlägg, mest på jobbet eftersom vi står hela dagarna.

    SvaraRadera