lördag 20 oktober 2012

Ett vackert party!

Ikväll blir det återträff med alla tjejorna från makeuputbildningen!
Just nu har jag huset för mig själv, diggar Spotify och har precis badat!
Riktigt lyxig egentid!
Martin har bytt bort jouren så att jag ska kunna åka, men jag måste vara hemma
ganska tidigt imorgon bitti igen, så jag bestämde mig för att ta bilen
och åka hem senare ikväll.
Kanske inte så kul när man för en gångs skull hittar på något och
lämnar hemmets lugna vrå,
men vad gör man?
Roligare att vara med en stund än att inte vara med alls, faktiskt.
Just nu sitter jag här och bygger upp en rejäl ångest över
hur jag ska sminka mig.
Några av de andra tjejerna är så sjukt duktiga på
att lägga make,
och jag har ju inte lagt en avancerad,
snygg sminkning på snart 10 år...
Kanske skulle göra en effektsminkning?
Typ Frankensteins monster?
Eller det kanske är lite för lätt?
Bara lite mascara lixom...
Nej, jag kör nog på mitt "safecard".
Tråkigt, enkelt, men genomförbart.
Har ingen lust att ställa mig nu och börja träna på
sminkningar när jag snart ska åka.
Det brukar sluta med att jag ser ut som om jag ska
 söka jobb på Malmskillnadsgatan,
och bryter ihop och vägrar gå iväg dit jag ska.
Intalar mig själv att jag är en naturlig skönhet.
Nej, nu har jag inte tid med mer skämt.
Måste kila och hämta spackelspaden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar