torsdag 11 oktober 2012

Välkommen tillbaka, men gärna lite trevligare...

Har precis haft en gubbe här som mäter fukt.
Han skulle kolla hur det gick med fuktskadan i badrummet.
Men det är den mest otrevliga och arroganta sak jag träffat.
Först och främst så knackar han inte på dörren.
Han BANKAR så grannen förmodligen gick och tittade
om det stod någon utanför deras dörr också.
Och i samma sekund som han har bankat på dörren, vänder han och går tillbaka till bilen.
För att hämta nyckeln, för det var ingen som öppnade sa han.
Men herregud, jag ligger ju inte på dörrmattan om dagarna,
ursäkta att jag inte öppnade i samma sekund som du klev upp på trappan!
Han önskade kanske att jag skulle ha hoppat runt, varit superglad och viftat på svansen...
När han väl kommer in så stänger jag sovrumsdörren, för Alfons hade precis somnat.
Då sätter människan igång och börjar vissla...
Jag vet inte om han trodde att jag stängde in hunden i sovrummet.
Men om han hade tittat sig omkring hade han kanske
förstått att vi inte inrett vardagsrummet
med babygym, gåstol och matstol åt en hund...
Och det skadade badrummet är precis utanför sovrummet,
så man kan ju då tänka sig att tala med,
om inte mindre bokstäver, så iallafall med n-o-r-m-a-l-a bokstäver...
Inte SKRIIIIKA!
Det var en jävla karl och vråla.
Sedan upplyste han mig om att det sämsta man kunde göra
var att bygga in alla rör och liknande så det inte syntes.
Det var tydligen helt värdelöst så som man byggde idag.
Ok, tack, vad tycker du jag ska göra?
Riva huset och bygga nytt ala 70 tal eller?
Det ser iallafall ut som att det måste stå och torka ett tag till.
"Ok", sa jag. "Det var ju tråkigt. Man vill ju att det ska bli klart,
fast man vill ju verkligen att det ska vara helt torrt också.
Så då får vi köra med avfuktaren ett tag till."
Då började karln gapa:
"Jag kan verkligen inte lämna det här!!
Det här är mitt jobb!!!!
Jag ska lämna garanti på det här, och så här kan jag inte godkänna!!!
Jag måste ha varit väldigt otydlig när jag sa:
"Man vill ju att det ska vara helt torrt. Då kör vi med avfuktaren ett tag till..."
Hoppas det dröjer innan han kommer tillbaka,
och att han då har hittat något som gör honom lite glad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar