torsdag 21 mars 2013

Kort, krita och en tavla

Irriterad! Eller förbannad är nog bättre beskrivet.
Jag gjorde ett jättefint födelsedagskort till en kompis lilla dotter för någon vecka sen.
Och nu är det helt jävla borta!!!
Grejen är att det tar så sjukt mycket energi att göra de där korten nu när jag inte har någon medicin.
Det är koncentration på hög nivå.
Och just det här kortet fick jag lov att höra om stora delar på efter att ha råkat lägga kortet i vatten...
Och det vart så fint, jag var så nöjd.
Men... Borta...
Har letat och grinat hela lunchen...

Men snart vaknar Alfons så nu skiter jag i kortet.
Inte tänker jag göra något nytt heller, för jag använde mitt sista material.
Och jag har inte råd att köpa nytt...
Och jag tänker inte lägga mer av min energi på ett endaste kort om dom jävlarna bara går och gömmer sig!!

På eftermiddagen ska vi testa att rita med kritor. Spännande!
På tal om det så är det snart dags att börja med tavlan som vi ska ha i sovrummet. Snart kan man vara ute och måla och det är mycket smidigare när man ska göra en sån stor tavla.
Överhuvudtaget är det bättre att vara ut och skapa, det blir inte lika mycket att städa.

Nu ska jag lägga mig på soffan och glo på Ellen!

1 kommentar: