fredag 1 mars 2013

Myskväll och vårkänslor!

Ikväll har jag och Alfons fredagsmys för oss själva.
Martin ska ut med kompisar.
Förhoppningsvis somnar trollet tidigt.
Sen ska jag äta klyftpotatis, lövbiff och bearnaiesås!!!
Jag ska moffla popcorn och glo på tv!
Så ser mina planer för kvällen ut.
Hur ser det ut för er?

Köpte tulpaner idag.
Vill ha vår nu!!
Alfons har ålat runt på framsidan.
Dyngsur, lerig och till slut less.
Det är jättesvårt att veta vad han ska ha på sig.
Overallen blir för varm när solen ligger på.
Galonbyxorna blir för tunna.
Ska bli så skönt när man bara behöver dra på honom shorts och t-shirt och gå ut!!!

Försöker skärpa till mig ang min viktminskning.
Har slarvat mycket på sista tiden och gått upp nåt kilo.
Jag har 5-6 kg kvar till min målvikt, och det vore skönt om det var klart till sommaren.
Sen kommer utmaningen att HÅLLA vikten...
Jag känner mig som en mat-narkoman ibland...

3 kommentarer:

  1. Vi längtar också till vår = mindre kläder!
    Ikväll blir det gladiatorerna och försöka att inte äta nåt godis.....

    SvaraRadera
  2. Fleecefodrade galonkläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för tipset!! Perfekt att man känner folk som jobbar med barn!!

      Radera