lördag 23 november 2013

Första julbaket


Det blev saffransbullar med vaniljfyllning. Förbannat goda om jag får säga det själv... 
Pepparkakor vart det också. Jag försökte verkligen förklara skillnaden mellan att baka pepparkakor och äta pepparkaksdeg för Alfons. Det slutade med att han fick en skål russin och sedan satt han och hejade på.
Han fick en gräddad kaka till mellis.

Jag har så satans ont i halsen. Emellanåt går det knappt att svälja. Riktigt trist.
Alfons har vi varit riktigt dålig den här veckan, men börjar kännas lite piggare. 
Förmodligen har även han ont i halsen för han äter lite dåligt.
Det har blivit väldigt mycket film de här dagarna och han har lärt sig säga "Bamse"... Fast det blir "Bajse" och jag är världens sämsta mamma som bryter ihop av skratt varje gång han säger det! 😂
Hoppas han förlåter mig.

Nu blir det en lugn kväll i soffan. Martin ska jobba dygn imorgon och kurerar sig så gott det går.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar