torsdag 28 november 2013

Torsdag

Ja, det vart lite som att skola in på nytt de två första dagarna.
Han blev jätteledsen när jag lämnade honom både tisdag och onsdag, men idag gick det bättre.

Nu har jag plockat ner julsakerna från vinden och ska göra en inventering.
Jag skulle vilja köpa helt nytt pynt till granen, men jag vet inte vilka toner jag vill att granen ska gå i.
Nu har jag rött och vitt. Jag har jätte söta rosetter också som jag skulle vilja ha fler av, men jag vet inte vart de går att få tag i.

Den finaste julgransdekorationer anländer till Sverige lagom till lucia med min moster. Visar bild sen!

Ikväll var det en PW på en timme, men nu protesterar både rygg och fötter. Jag hade aldrig kunnat tro att kroppen skulle vara mer bekväm med att springa än att gå. Men det verkar som att det blir en helt annat belastning på vristerna.
Visst, jag får ont i ryggen när jag springer på asfalt, men det är inte mycket att göra åt nu när det är så mörkt tidigt på kvällarna. Jag är så sjukligt mörkrädd att jag aldrig skulle komma på tanken att springa på åsen. Inte ens ett upplyst elljusspår skulle funka...
Och nu har jag ju dragits med den här satans förkylningen ett tag, med halsont och hosta så det fick bli en promenad, det är bättre än ingenting...

I helgen blir det drinkfest på Basketgatan 1, så imorgon ska jag fixa lite inför det. Martin ska på julbord så jag och Alfons kör fredagsmys själva.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar