onsdag 20 november 2013

VAB vecka

Är hemma och vabbar den här veckan.
Jag saknar lite att vara hemma och vara föräldraledig.
Det är så avslappnat och mysigt.
Det är visserligen inte roligt att Alfons mår som en tunna skit, men ni fattar.
I morse tog vi en promenad till Coop som inte behagade öppna förens 10, pga. invigningen av deras ombyggnation.
Så vi promenerade vidare till Stjärnköp för att köpa juice.
Det är typ det enda Alfons får i sig.
Han vägrar äta. Jag misstänker att han har ont i halsen av hostan.
Jag älskar dessa promenader, men när jag jobbar och tidigare har pluggat så hinner man ju aldrig sånt.
Och på helgerna är det alltid tusen andra saker som ska fixas...
Sen käkade vi mat, eller jag åt, och Alfons tittade på...
Sen gav han mig tallriken och sa: "Kja, ta, ta..." vilket betyder "Klar, tack, tack..." Undrar vem han har ärvt sin artiga sida ifrån?
Nu sover han en stund.
Vi har tagit bort långsidan på sängen så han kan kliva i och ur själv och igår var första kvällen som vi inte behövde vända sängen med öppningen mot väggen för att han hela tiden dök upp mellan oss i soffan.
Det är inte klokt att han blivit så stor, två år i februari liksom...
Vart tar tiden vägen? Jag tycker att det var igår som vi kom hem med det där lilla knytet som vi inte hade en aning om vad vi skulle göra med.
I år ska det bli spännande med gran...
Längtar för övrigt så otroligt till julen.

1 kommentar:

  1. Anton lever typ på nypon/blåbär/saftsoppa när han är sjuk. Ett tips kanske då det förhoppningsvis mättar bättre än juice!

    SvaraRadera