söndag 28 september 2014

Hem ljuva hem

Idag har jag äntligen fått vara hemma lite. Har inte gjort så mycket, bara lekt med bilar och ätit mat. Alfons och Martin var till lekparken, jag var med en stund men fick gå hem och vila.
Jag hade inte förstått att bakterierna i blodet var lika med blodförgiftning... Och då är det inte så konstigt att jag är trött...
Alfons blev jätteledsen när jag skulle åka tillbaka till sjukhuset. Fan, vad ont det gör i hjärtat...
Martin kommer och sover här en natt till, det känns bra. Sen jobbar han så det inte funkar. Det finns en liten, liten chans att jag kan få behandlingen flyttad till Enköping. Då skulle jag kunna åka till Lasarettet och få min spruta istället för ändå hit till Uppsala. Jag får antibiotikan kl 12, 20 och 04. Jag skulle kunna sova hemma och bara åka upp till sjukan vid 4, eftersom vi bor så nära.
Men det är inte säkert att det går att ordna. Klart är iallafall att jag måste ha antibiotikan i minst 7 dagar till, alltså 10 dagar allt som allt.
Det är tur att all personal här på BB är helt underbar och får mig att orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar