tisdag 21 oktober 2014

Tillbakablick

Sitter och tittar på gamla blogginlägg och inser att även om jag tycker det är skit att jag har problem med njurarna under den här graviditeten så har komforten i hemmet förbättrats avsevärt!
Läs det här inlägget från min förra graviditet:

Det är inte lätt att vara gravid

1. Den här gången har jag förmånen att få ligga på rätt ledd i sängen. Jag kommer även upp ur sängen på alla sidor utom huvudänden. Jag har visserligen inte testat att klättra upp där... Det vore en syn.
Oftast ligger ju Martin på ena sidan av sängen, men än så länge kommer jag över honom med om det skulle behövas.

2. Frekvensen på toalettbesöken är ungefär detsamma som förra gången, förutom när det strular med njurarna, då bor jag på toaletten. Men den här gången har jag, så som min älskade sambo utlovade, musik på toaletten!! Att sitta och kissa samtidigt som man lyssnar på "No woman, no cry", ja, det funkar!!

3. Man lär så länge man lever, och den här gången har jag fått låna en gravidkudde av underbara Sophie! Så nu är det bara en kudde att hålla reda på, förutom de två jag har till huvudet. Sen att kudden är 1,5 meter lång och att jag oftast ligger under kudden, det kan vi nog inte lasta kudden för...

4. Jag dricker heller inte samma mängder med juice som jag gjorde då. För allvarligt talat, så jävla roligt var det inte att kämpa bort de där 33 kilona jag gick upp.


Vi är i alla fall tacksamma för att det är den här graviditeten som är jobbig och inte den med Alfons. Jag tror inte många förstår vilket jävla jobb Martin lade ner på att få huset färdigt till oss innan den lilla bebisen skulle komma. Hade det varit nu hade vi fått bo i husvagn! Det är visserligen trevligt i husvagn, men nej...
Han uppvisade visserligen samma symptom som någon som fått en liten stroke när huset var klart, men in flyttade vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar