onsdag 1 juli 2015

Kolmården

Kolmården tar tydligen hårt, för så här ser det ut bredvid mig kl 07.33.


Alfons sover som en stock han med. Första natten utan napp, återkommer om hur det går.

Vi har alltså varit till Kolmården två dagar.
Bamses värld var en riktig succé!
Alfons har pratat om Bamses farmors pannkakor i månader!
Och karuseller verkar vara hans grej, han som annars är så försiktig åkte alla karuseller utan att tveka, till och med den stora berg och dalbanan vid delfinerna.
Och inte bara en gång, utan om och om igen!

Det är ju lite svårt att få en tre och ett halvt åring att tycka det är jättespännande med tigrar som ligger BAKOM stenar, men alla djur som han såg var han glad över.
Han är väldigt noga med att hälsa och vinka till alla djur. 
Han gillar klapp-hagen där man kan känna på djuren. Och han är så duktig. Han springer inte, utan går försiktigt. Han klappar aldrig djur bakifrån, utan går alltid runt så djuret ska kunna se att han kommer och han rör inte djur som som sover.
Jag har lärt honom allt jag kan för att han ska respektera djuren.
Jag blir så ledsen när jag ser barn som jagar runt djuren i hagen, kastar sten på dom medan föräldrarna springer efter och fotar. 

På kvällen gick vi till hotellet och Martin och Alfons badade medan jag och Tilde gjorde oss iordning inför middagen.
Efter maten drog vi oss upp på rummet och barnen fick pyjamas och vi gosade ihop oss i dubbelsängen och läste Bamse tidning.
Båda barnen somnade väldigt smidigt. Vi har ju aldrig bott på hotell med två barn förut och hade ingen aning om hur det skulle gå, men Martin tog Tilde i vagnen och gick en runda och jag och Alfons läste saga och somnade i sängen.
Sen lyfte vi över Tilde till resesängen. Väldigt skönt.

Tilde utslagen efter en dag i parken.

Alfons gillade sin sovplats.

På morgonen åkte jag och Alfons safari. Lite kyligt och jag som är höjdrädd!!
Sen strosade vi runt och tittade på djur och avslutade i Bamses värld.

Helt underbara dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar