lördag 12 mars 2016

Nu är det vår?

Alltså det är ju vår ute! Vi grillade lunchen ute idag med. Kan inte låta bli, och jag har ändå inte tröttnat framåt augusti, september.
Idag blev det hamburgare. Sådana färska, eller vad man ska säga, inte frysta iallafall. Sen rostar vi ett mellangrovt bröd istället för vanligt hamburgerbröd. Jag har alltid ett vändstekt ägg på också. Så otroligt gott och det är verkligen skillnad på grillat och stekt i panna.

Efter lunchen cyklade Alfons och jag till biblioteket och lämnade de gamla böckerna och lånade nya. Jag tänker varje gång att nu har vi lånat så många böcker att nästa gång kommer vi inte hitta några nya, men varje gång kommer vi hem med minst 10 nya... Älskar biblioteket. Fatta hur bortskämda vi är som kan läsa hur mycket böcker vi vill utan att betala en krona!
Jag lånade två trädgårdsböcker till mig själv där jag kan läsa mer om olika sorters blommor. Det är så mycket rabatter som ska anläggas och alla blommor ska ju må bra och trivas och se snygga ut ihop! En djungel är vad det är!!

Nu har barnen somnat och vi ska väl titta 10-15 minuter på Melodifestivalen innan vi tröttnar och byter kanal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar