måndag 7 mars 2016

Ny inredning

Det blev en ny kökslampa, den förra var riktigt äcklig. Vet inte om det varit matkrig i köket, men lampan hade diverse matrester på sig iallafall.
När jag väl plockat ner den gamla lampan insåg jag dock att det gick väldigt lätt att göra rent den, så den fick flytta in i sovrummet istället.
Det bara snurrar inredning i huvudet just nu. Jag börjar få en bild av hur jag vill att det ska se ut hemma. Hittills har ju kört med de vita väggarna och den inredningen vi haft, för jag har inte fått någon känsla för hur jag vill ha det. Sen har både jag och Martin gillat det avskalade minimalistiska, men har börjat tröttna på det.

Likaså börjar visionerna för trädgården att växa fram. Vet nu hur jag ska göra mitt odlingsland så himla mysigt! Det är så jobbigt bara att man inte kan göra allt på en och samma gång eftersom man inte är någon miljonär. Men det känns lugnande att veta HUR man vill ha det iallafall.

Min Alfons är en så himla klok liten kille. Han ville inte gå och sova ikväll.
"Men mamma, jag är ju jättepigg! Och om jag sover, då blir jag ju ännu piggare!"

Godnatt på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar