lördag 21 maj 2011

En riktig virrpanna

Jag är säkerhetsombud på mitt jobb.
Det innebär bland annat att jag ska ha koll på brandlarmscentralen.
När brandlarmet går så ska jag:

1. Trycka på en knapp för att "köpa mig tid".
2. Läsa av vart larmet har gått.
3. Springa dit och titta om det verkligen brinner.
4. Vid falsklarm avbryta larmet till räddningstjänsten.

Detta vet jag nu...
Igår när brandlarmet gick insåg jag och min chef att jag inte fått tillräckliga kunskaper om detta.
Jag irrade runt som en yr höna.
Tryckt inte in knappen ordentligt, sprang åt fel håll, kollade fel detektor...
När barndkåren kom,
för det gjorde dem eftersom jag tryckt på fel knapp,
kunde de konstatera att det inte brann iallafall.

Så nu ska jag få gå en utblildning på detta.
Känns bra att veta vad man ska göra i ett sådant läge.
Man blir ju bra stressad när larmet går och man inte har en aning om hur larmskåpet funkar!
Men barnen fick ju en närmare titt på brandbilen så de var nöjda!

Kan även meddela att det har löst sig på jobbet.
Jag ska byta klass till hösten och det känns jättebra!

Nu ska jag gå och hjälpa Martin i köket.
Ikväll blir det lövbiff med persiljesmör... mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar