lördag 14 maj 2011

Kryssning

Nyss hemmkommen från en lyckad kryssning.
Trevligt sällskap och en massa alkohol, så huvudvärken imorse kom som ett brev på posten...
Som vanligt hade vi ingen kamera med oss så det finns inga bilder... och tur är väl kanske det...
Jag har på senaste tiden hunnit åka Birka, Silja och nu Viking Line.
Birka är bäst tycker jag.
Siljas dansgolv på discot är ungefär lika stor som en damtoalett, stort minus.
Jag vill kunna röra mig när jag dansar, inte stå och trycka mot en massa andra människor
som en packad sill... Alltså en förpackad sill, inte en berusad sill...
Viking Lines Cinderella kändes lite gammal... hon har nog snart gjort sitt på böljan blå.
Dessutom spelades det skitmusik där vi satt.
Jag är 26, inte 66.
Jag vill därmed ha musik efter min ålder.
Ok, jag fattar att Rn´B, Reagge och lite hiphopinfluenser förmodligen inte skulle gå hem på en sådan båt,
men att bara lyssna på "Sweet Home Alabama" och liknande musik som min mamma diggar (inget ont om lilla mamma, men vi har olika musiksmak) är inget för mig, jag tröttnar.
Jag vill kunna dansa till musiken.
Det var bättre på discot, men då hade jag istället en blixtrande stroboskoplampa mitt i nunan.
Den blixtrande lampan ihop med mina opererade ögon var väl ingen toppen kombination,
så vi vart inte långvariga där heller...
Morgonen börjades med en klart godkänd frukost.
Sedan lika shopping i Tax Free. Köpte min favorit mascara från Lancome
och favoritdoften från Giorgio Armani.
Lite lyx bara så där!

Nu har vi ätit lite mat och tänker bege oss mot Husby Sjutolft.
Vi tänker ínte göra som typ alla andra svenskar ikväll...
Våga vägra schlagern!!
Trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar