söndag 8 maj 2011

Skit samma

Eftersom det ändå inte verkar vara någon som läser min blogg så kan jag lika gärna skriva om alla de vardagliga, tråkiga sakerna som händer mig.
Ska jag enbart skriva om alla roliga, häftiga sakerna jag gör så blir det inte många blogginlägg...

Alltså detta har hänt på sista tiden:

Jag har hälsat på min farmor som jag inte träffat på ca 5 år.
Vi har haft lite meningsskiljaktigheter inom familjen som gjort att jag tagit avstånd från farmor.
Men allt eftersom tiden går och man blir äldre så ändras ju värderingarna och jag bestämde mig för att hälsa på henne innan det är för sent.
Det kändes som rätt beslut och lilla farmor vart jätteglad.

Jag har hundrafemtio olika tankar som snurrar i huvudet.
Allt från husbygge till jobb.
Jag borde nog avlasta Martin lite med alla samtal som ska ringas runt bygget.
Men det är skitsvårt tycker jag.
Dels så hatar jag ju att prata i telefon, men det får jag väl komma över helt enkelt.
Sen har jag ju ingen aning om vad jag ska fråga om, eller vad personen i andra änden förklarar för mig...
Är inte så insatt i rördragningar eller isolering...
Lite svårt då!

Igår var Martin ut och flög helikopter över Stockholm.
Jag stannade på marken.
Tycker jag är duktig som har flygit flygplan utan att grina nyligen, så det fick räcka.

Idag ska vi försöka oss på att planera köket till huset lite.
Imorgon åker vi till Fiskarhedens huvudkontor i Borlänge och skriver alla papper på huset.
Det känns spännande och overkligt på samma gång.
Jag har nog inte förstått vad det är vi ger oss in på.
Men det ska bli skönt när det är klart!
Har kommit på att jag önskar mig snickarbrallor i födelsedagspresent.

Som sagt, roligare än så är inte mitt liv.
Om det finns någon där ute som läser detta, sätt gärna ett avtryck i form av en kommentar. ;-)


3 kommentarer:

  1. Jag läser den så klart =)

    Kram kram Jenny

    SvaraRadera
  2. jag läser visst.kram mamma

    SvaraRadera
  3. Jag läser den// Lotta

    SvaraRadera