måndag 31 oktober 2011

Där gick gränsen

Ok!
Nu jävlar får det vara nog.
Idag kom det en ny kommentar
om hur stor jag är...
Fann mig inte riktigt i
situationen.
Men jag har skrivit ett mail
till personen i fråga
där jag talar om att det
både är ouppfostrat
och oförskämt att säga så
till en helt främmande människa.
För jag har aldrig sett tanten
förut...
Hennes kommentar:
"Ska du ha i februari
och är redan SÅÅÅ stor?"
Tänk om jag skulle säga:
"Är du bara 60
och redan SÅÅÅ gråhårig?"
Men det gör jag inte för det har min mamma
lärt mig att man inte gör.
Men tydligen är det väldigt många
på min arbetsplats som
har fått en väldigt bristfällig
uppfostran.
Ni tycker säkert att jag bara ältar och
tjatar om det här.
Men jag blir så ledsen!!
Det känns ju som om jag är
gravid på fel sätt.
Och jag antar att folk inte tycker
att jag har blivit tjock förutom magen,
för då skulle de nog inte säga något.
Men vad är problemet?
Det är ju knappast någon annan som
kommer behöva bära på min mage,
så om den nu är stor.
So What!!!

Idag har jag vart hos kiropraktorn igen.
Har några låsningar i bröstryggen
som förhoppningsvis ska släppa.
Men det är så läskigt när hon ska knäcka nacken.
Precis innan hon ska knäcka till
så börjar jag tänka:
"Undrar om hon har gått utbildning för det här?"
Men huvudet satt där det skulle
när jag gick därifrån så jag antar det.

Köpte en ros till Martin på vägen hem.
Han är så himlans go!
Han får höra på mitt gnäll hela tiden.
Jag har ont här och jag har ont där.
Han går med på att äta saker som jag gillar,
och avstår från det jag nästan kräks av.
Han får trösta mig mitt i natten när jag grinar
för att jag drömmer att jag köpt en 7 dörrars
JEEP men fortfarande inte får in barnvagnen.
Jag har verkligen hittat en toppen kille.
Får nästan tårar i ögonen när jag
tänker på hur bra mitt liv är.
Det fanns en tid i mitt liv då jag aldrig
trodde att allt det här skulle hända mig!
Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu.
Mycket är tack vare Martin och mina föräldrar.
Men jag är också stolt över mig själv
och vad jag har åstakommit.
Jag har övervunnit hinder och klarat av saker
som en gång kändes helt omöjliga.
Och jag har gjort det helt själv!
Nej, nu börjar sängen locka.
Vem vet i natt kanske det inhandlas
något annat häftigt vrålåk...

1 kommentar:

  1. Skitbra att du står på dig mot dumma kommentarer. Känner igen det där om att folk helt plötsligt tar sig rättigheter att tycka och ha åsikter om hur man ser ut. Jag tycker också att sånt är jobbigt...

    SvaraRadera