torsdag 20 oktober 2011

Trött

Undrar hur trött man kan bli?
Bara att lyfta ändan från en stol känns som
att bestiga Mount Everest!
Och jag undrar hur jag tänkte när jag bosatte
mig i en lägenhet på 3:e våningen!!
Såg en villa hiss på mässan i helgen.
Undrar om föreningen har lust att
installera en åt  mig...
Förmodligen inte...
Och smidig är man ju också.
Härom natten när jag vart på toaletten och
skulle ta mig upp i sängen igen,
och de som vart hemma hos oss
vet att vår 1,80 säng verkligen
är inpressad mellan två väggar
så man måste krypa upp i fotänden,
då skulle jag vända mig lite snyggt.
Men ni kan ju tänka er själva hur det gick,
när barbapappa skulle vara lite smidig...
det hela slutade med att jag
satte mig på stackars Martin.
Han får stå ut med mycket!!
Bla att det ska bäras hem en jädrans massa
liter äppeljuice hela tiden...

Det känns riktigt bra att jobba,
även om jag är trött.
Jag känner att jag kommer sakna jobbet,
en del elever kommer ju inte ens vara kvar
när jag kommer tillbaka!

Imorgon ska jag till barnmorskan och
kolla blodvärdet.
Kan ju vara järnbrist som gör att jag
är så trött...
Annars är det väl vanlig gravidtrötthet
som jag helt enkelt får acceptera.

Det känns som om jag
knappt har rapporterat om huset på
sista tiden.
Det är bara bebisgrejer som rör
sig i mitt huvud.
Men det går riktigt bra med huset.
Snickarna från Fiskarheden är
snart klara!
Nu står alla inner väggar på plats.
Så nu kan man gå in i de olika
rummen, det är skithäftigt.
Kommer aldrig att glömma när
Martin för ca 2 år sedan sa på skämt:
"Vi kanske skulle bygga hus?"
Och nu står vårat hus där.
Känns lite overkligt att vi ska lämna dessa
38 kvm som varit vårt gemensamma
hem i snart 5 år.
Känns säkert ännu konstigare för
Martin som bott här
betydligt längre.
Men det känns helt underbart med
alla saker som händer i vårat liv just nu!

Nu ska jag bege mig mot
köket för att komma med glada
tillrop medans Martin gräddar
pannkakor som jag varit sugen på
ett par dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar