tisdag 25 oktober 2011

Ingen bra dag

Idag har jag haft en riktig skitdag!
Har så fruktansvärt ont i ryggen!
Jag kan inte sitta, stå eller gå för länge,
då värker det som bara fan.
Och mitt jobb utförs inge bra liggande.
Men idag har jag faktiskt lagt mig en stund,
det hade inte funkat annars.
Dessutom så jobbar mina händer emot mig
hela tiden!
När jag håller i något så får händerna helt
plötsligt för sig att släppa!
Sen tar det 4,5 minuter att ta sig ner på golvet.
Efterföljande 1,5 minuter är en förberedelse för
att ta sig upp igen.
Och sen har vi de 7,25 minuterna det tar att
komma på benen igen...
Var helt slut när jag kom hem idag!
Martin hittade mig gråtandes i tvättkorgen
när han kom hem.
Som den underbara människa han är
så tog han all tvätt och gick ner i tvättstugan,
erbjöd sig att städa,
och lovade att laga mat.
(vilket han i och för sig gör varje dag)
Sen kommenderade han mig att gå och lägga mig.
Dammade av det värsta och bestämmde mig sedan
för att utnyttja tiden till något bra.
Läste som det stora geniet jag är
hela kapitlet om förlossningar.
Helt fel dag att göra det...
Resten av kvällen ska spenderas med
att försöka övertala bebisen att komma ut genom näsan.

2 kommentarer:

  1. Du är för härlig Natalie:),skriver så roligt! hoppas ryggen blir bättre snart! kram Anna Viksell

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Kul att du läser, och att du gillar det! Kramar N

    SvaraRadera