lördag 12 maj 2012

Det vore inte helt fel...

Det vore inte helt fel att vara
omkring 3 månader gammal.
Tänk att vakna klockan 04:00
och någon bär ut en i köket,
ser till att man får i sig något att äta.
Ser till att man är torr.
Och sedan hjälper en att somna
och bär tillbaka en in till sängen
och stoppar om en.
Låter helt klart bättre än att
bli väckt klockan 04:00,
få släpa sig ut i köket
och göra iordning ersättning
med dimman i ögonen.
Sedan genomföra ett blöjbyte
halvsovandes.
Sitta i vardagsrummet i mörkret
och längta tillbaka till sängen.
Traska runt i vardagsrummet i hopp om att
det ska komma upp en rap.
Sedan få sonen att slå ihop
ögonen igen,
bära tillbaka honom in till sängen.
Och sedan kasta sig i sin egen säng
bara för att upptäcka att man är alldeles
för pigg för att sova...

Det vore heller inte helt fel att vara
omkring 3 månader när det gäller kläder heller.
För det första behöver man inte bekymra
sig om inköpen,
det sköter någon annan åt dig.
Du behöver inte bry sig om mode eller stil,
alla tycker du är söt ändå.
Och det bästa måste ju vara att alla är super
lyckliga om du fortsätter att gå upp i vikt!
Händer inte mig så jätteofta att någon säger:
"Jag köpte några storlekar större,
så kan du ha den i höst..."

Häromdagen hade jag en ny närkontakt
med en sådan där pensionär.
Jag kom och gick på trottoaren
och fick möte med en dam med rullator.
Det fanns gott om plats för båda
och jag tryckte mig så långt ut mot kanten
som jag kunde utan att barnvagnen skulle åka ner.
Men tror ni att tantalonan behagade maka på sig?
Nähä, hon hade tydligen betalat skatt för HELA trottoaren...
Så jag tänkte:
"Ok, ska det vara på det viset så
KOM AN BARA!!"
Jag började gå fortare och tänkte att nu smäller det.
I sista sekund så viker kärringen in lite
och muttrar "Men herregud!!"
Jag undrar, vad skulle jag ha gjort?
Trollat bort mig?
Det är väl bättre att den som har närmast till döden
går längst ut på trottoaren om man ska vara så otrevlig...

1 kommentar:

  1. Alltså detta ständiga krig man måste föra med pensionärerna. Jag "missade" hissen här om dagen för att de var så långsamma på att ta sig ut ur den och flytta på sig så att jag kunde komma in, så dörrarna smäldes igen och den åkte iväg till någon annan som tryckt - utan att jag hunnit ta mig in. Haha. Kan tillägga att de hade rullator som rullade låååångsamt.

    Nu har jag förresten skrivit om min förlossning om du vill läsa. Det blev långt, haha. Kram.

    SvaraRadera